Nejčastější dotazy: Makra

1:52

Ahoj :) Tento člínek jsem se rozhodla věnovat makrům, protože mi na asku chodí denně asi 10 dotazů co to jsou makra a jak se počítají a už mě na to nebaví odpovídat pořád dokola.

1) Takže co to jsou Makra?
Makra udávají váš denní příjem bílkovin, sacharidů a tuků (denní, někdo si myslí, že to třeba jen v jednom jídle)

2) Proč je dobré vědět moje Makra?
Protože když se snažíš zhubnout nebo nabrat a nevíš jaký máš denní příjem bílkovin, sacharidů a tuků, může ti to práci dost ztížit. V redukci je nutné snížit sacharidy a pokud nevíš kolik gramů za den přijmeš, dost dobře se ti může stát, že budeš mít sacharidů nadbytek a proto nemůžeš zhubnout nebo vyrýsovat.

3) Jak si vypočítám svoje makra?
Pokud chceš hubnout standartně se uvádí 2,5-3g sacharidů na kilo tvé váhy (pokud vážíš 50kg tak např 50x3=150g sacharidů na den) bílkoviny 1,5g na kilo váhy a u tuků je to 0,5-0,8g na kilo váhy.
U nabírání to jsou 3,5g-4g sacharidů na kilo váhy, 1,5-2g bílkovin na kilo váhy a 1-1,2g tuků na kilo váhy :) Není problém tuku i víc. Nabírá se hlavně po sacharidech.

4) Jak si mám zjistit kolik B,S a T za den přijmu?
Já si všechna jídla co jsem snědla zadávám do kalorických tabulek a pak se podívám kna kolik mi to cca vyšlo. Pokud trochu překročím nijak to neřeším... Většinou to ani nedoháním, jen občas. Ale neřiďte se vypočítanými makry z kalorických tabulek.. Většinou to je špatně.

Tak snad vám tenhle článek ohledně maker pomůže a když vás bude ještě něco zajímat tak pyšte do komentářů :)


You Might Also Like

0 komentářů