Domácí arašídové máslo

23:32

Ahoj! :) opět tu máme neděli a opravdu krásný den. Mám odpočinek od cvičení a tak se vám budu na chvíli věnovat a pak se budu muset učit :(
Pokud mě sledujete na instagramu, tak určitě víte, že si dělám svoje domácí máslíčko.
Přiznám se a pochybuju že jsem jediná: JSEM TOTÁLNÍ ZÁVISLÁK NA OŘECHOVÝCH MÁSLECH! :D dokázala bych sníst celou sklenici úplně bez problému a mác co dělat, abych skončila jen na svých 20g denně :D No dost okecávání a jdeme na návod.

Ingredience:
1kg arašídů (já kupuji loupané v Tescu. 500g za 50kč)
A pokud nechcete mít 100% máslo z arašídů, tak přidejte třeba sůl nebo popř cukr. Já chci mít másla jen z ořechů a proto používám jen je :)
Dále budete potřebovat opravdu výkonný mixér. Doma máme už asi 20 let starý, ale pořád to perfektně zvládá!

Postup:
Odvážíme si 300g arašídů a ty nasypeme do mixéru a mixujeme na nejvyšší výkon okolo 30-60 sekund. Poté vypneme mixér (aby se nepřehřál) a chvíli počkáme. Z arašídů by měl být takový prášek. Poté zapneme, ale už na nižší výkon (taková zlatá střední cesta :D) a necháme mixovat 60-90 sekund (opět záleží na vašem mixéru a co zvládne). Po tomto procesu by se z arašídů mělo pomalu tvořit máslo. Pokud ne, tak nepanikařte a opět zopakujte krok: nižší výkon, delší doba mixování, dokud se arašídy nezmění v máslo. Nakonec budete postupně dosypávat arašídy a celý proces opakovat, dokud se vám z arašídů nestane výborné jemné másličko <3 Pokud máte rádi crunchy verzi, doporučuju si trochu arašídů jen lehce nasekat a pak je přimíchat do výsledného másla, které vám vznikne :)

Doufám, že jste návod pochopili, protože moje vysvětlovací schopnosti jsou většinou dost mizerné :D
Myslím si, že je mnohem výhodnější koupit kilo ořechů za 100 korun, než si objednávat např kilo od myprotein za 300 korun. A navíc domácí chutná mnohem lépe, teda aspoň mně :)
Takže ušetřím peníze a mám ještě jistotu o tom, z jakých surovin máslo je.

Pokud si svoje domácí PB zkusíte, určitě mi dejte vědět <3

Asi moje nejpovedenější máslíčka <3


You Might Also Like

0 komentářů