1) Běhám, běháš, běháme: aneb jak začít

1:35

Ahoj všichni!! :) dnešní článek se bude týkat běhání. Venku začíná být konečně nádherné počasí a já se rozhodla po snídani vyběhnout (fotky k dispozici zde :D).
K snídani klasika: 3vejce, 1/2 avokáda a pozor :D k tomu plátek večerního chlebíku (byl poslední a musela jsem ho sníst, protože rychle plesniví) Před během jsem do sebe kopla BCAA od olimpu, dala si sluchátka na uši a vyrazila jsem běhat. S maminou jsme včera při procházce objevily perfektní místo! Podél potůčku, pod stromy no prostě krása a já se tam dnes rozhodla vydat. Nakonec mi z toho vznikl 7km běh za 45min, což si myslím, není úplně špatné :D před rokem jsem sekla s atletikou (do té doby jsem běhala každý den :D 4-5x týdně hodinu a půl na trénincích a 2x týdně klidně 2h venku. A pak jsem se divila, že to neroste :D). Musím říct, že pocit po běhu k nezaplacení :3 a odpoledne mě čeká trénink zad a ramen. Co vás? :)


Pokud chcete začít s pohybem nebo získat fyzičku pro běh, tak doporučuju hlavně postupně. Začněte chodit na procházky. Vezměte si pejska (pokud máte :D ), kterému to jistě udělá radost a jděte omrknout okolí. Najděte si nějakou trasu, která vám bude příjemná (bude mít dobrý povrch, nebude vám tam nic překážet apod.) Tento okruh se snažte ujít svižnějším tempem, zkuste si dát nějaký časový cíl. Teď nemyslím, abyste se hnali, ale aby tempo bylo udýchatelné, ale zároveň jste měli dobrý pocit a cítili ten pohyb :). Bylo by dobré, aby měl okruh aspoň 5+ kilometrů a ten byste měli chodit každý den nebo aspoň 5x týdně (opět platí pro ty, kteří s pohybem začínají). Postupně budete získávat fyzičku a tak se postupně snažte trasy prodlužovat, nebo aspoň prodlužovat čas pohybu. Nezapomínejte: HLAVNĚ POSTUPNĚ! :)  Můžete si s sebou vzít láhev s vodou, aby jste vy i váš pejsek neměli žízen a dodržovali pitný režim. Důležitá věc nakonec: nezapomeňte správně dýchat, to je velmi důležité a zvlášt okud chcete začít běhat. Je dobré dodržovat intervaly mezi jednotlivými nádechy a výdechy :)  To je pro dnešek vše a později se dostaneme o kousek dál :)
 snad vám článek aspoň trošku pomohl!



You Might Also Like

1 komentářů

  1. K běhání jsem se dokopávala pěkně dlouho. Začala jsem s tím asi před půl rokem a od té doby se snažím běhat pravidelně. Musím říct, že zatím to držím. Dokonce i teď přes zimu. A to jsem si myslela, že v zimě si dám od běhání pauzu. Teď jsem si dokonce koupila i nové dámské botasky adidas které jsou trochu teplejší a hlavně teda bytelnější, takže se díky nim dá běhat i v zimě. V botaskách na běhání, které jsem nosila přes léto to sice taky šlo, ale kolikrát mi pěkně mrzly nohy.

    OdpovědětVymazat